Thursday, April 8, 2010

Aku yang dalam Ke poyo an


Lagu cadangan ketika membace --> 6ixth sense - kasih sayang dan
The Rock - Munajat Cinta


                 


“Cinta lelaki selalunya manis
Cinta lelaki sukar meminta maaf
Cinta lelaki mudah diagih-agihkan
Cinta lelaki susah dipamerkan”

“Cinta wanita selalunya pahit
Cinta wanita selalunya kudus
Setia dan romantis
Cinta wanita pandai memujuk ”




Hrmm bile sebut pasal cinta nih, aku sebenarnye bosan jugek. Aku bukan expert dalam soal-soal cam nih, tapi bagi aku setiap manusia kat muke bumi nih mesti nak merasai betape best fill yang ade bile kite berpasangan. Aku tak tau sangat sedap kat mane yang selalu kawan-kawan aku maksud kan tuh, entah mase pegi jenjalan bedue ker, makan bedue ker, duk kat kerusi panjang bedue ke, habiskan kredit hp bedue ke ( hahahah..) korang yang tengah bace nih, cuba korang tanye laa diri sendiri ehh ape sebenarnhye yang kite nak dari perhubungan tuh..

Bagi aku cukup sekadar penghilang bosan dengan rase diri nih di hargai serta perlenkap hukum alam yang di cipta berpasangan. ( ni buat mase nih laaa, xtau laa untuk 3 atau 5 tahun mendatang lagi kot-kot aku nyer pendapat nih berlainan dari yang aku taip nih)

Tapi subjek nih cam best kalau ambik kesah atau ambik tau, baik budak kecik-kecik ngan orang-orang tue status jande tak pun dude pun suke bile sebut pasal cinta atau pasangan nih ( hahahaha)Masing-masing saling memerlukan antara satu sama lain. <-- stuju ?? ( aku pun kekadang pikir ader mase perlu ade mase tak.. hrmmm ). Kekadang aku confius jugek antara suke ke tak kat seseorang. Korang pulak camner ?? Bagi aku mende-mende camnih bile time aku bosan aku rase best jer kalau ade pasangan. Tapi jadi tak best bile aku sibuk, yang sorang lagi nih sibuk nak kacau. Tu boleh mendatangkan kemarahan.. ( hahahaha )

Aku tak boleh nak jadi cam sesetengah orang lain yang aku tengok cam best jer. Tapi bile aku sendiri yang rase fill tuh, serabut pun ade jugak. Respect kat korang yang boleh urus mase untuk bende-bende camnih. Idup memang sunyi kalau kite tak penah rase camner hidup bepasangan. Tapi idup jadi sensara kalau kite tak boleh nak uruskanya. ( huhuhuh peritt tak ingat nyer !! ) Tapi nampak cam bangang jer bile aku sebut pasal mende-mende nih.. Lantak la nak cakap per. Aku rase senang hati dan ada la kejer aku wat taip-taip nih dari aku guling-guling tidoQ siang ( hahahahaha.. )


Hrmm same-same laa kite cari erti sebenar yang sebenar-benarnye kite cari selame nih.. Cinta atau suke ?? ( 5.52 ptg / waktu tido yang best sebenarnye )



CINTA ATAU SUKA

Di depan orang yang kamu "cinta", jantungmu akan berdebar-debar dengan cepat.Di depan orang yang kamu "suka", kamu akan selalu bahagia. Di depan orang yang kamu "cinta", musim dingin serasa musim semi. Tetapi di depan orang yang kamu "suka" musim dingin sama saja dengan musim dingin yang indah. Jika kamu melihat ke dalam mata orang yang kamu "cinta", maka kamu akan bertemu.Tetapi jika kamu melihat ke dalam mata orang yang kamu "suka",maka kamu akan tersenyum. Di depan orang yang kamu "cinta", kamu tidak akan dapat mengungkapkan apa yang ada di benakmu.Tetapi di depan orang yang kamu "suka", kamu dapat mengungkapkannya.

Di depan orang yang kamu "cinta", kamu cenderung malu. Tetapi di depan orang yang kamu "suka", kamu bisa menunjukkan diri kamu yang sebenarnya. Orang yang kamu "cinta", biasanya akan muncul di benakmu setiap 2 minit. Kamu tidak akan dapat menatap langsung ke mata orang yang kamu cintai.

Tetapi kamu akan selalu tersenyum jika menatap mata orang yang kamu suka. Ketika orang yang kamu cintai sedang menangis, kamu akan ikut menangis bersamanya.Tetapi jika orang yang kamu sukai menangis,kamu akan mengakhirinya dengan kelegaan. Perasaan dari "cinta" dimulai dari tatapan mata. Dan perasaan "suka" dimulai dari pendengaran telinga. Jadi, jika kamu berhenti menyukai seseorang, yang harus kamu lakukan adalah menutup telingamu.

Tetapi jika kamu mencuba untuk menutup matamu, cinta akan berbalik menjadi titisan air mata dan akan selalu berbekas di hatimu selamanya...


*Cuba fikirkan siapa yang kamu cinta dan
siapa yang kamu suka..


( petikan dari blog aku yang di tinggal kan tampa bertuan)

6 comments:

  1. hmm.saya anti couple.tapi,sy rapat dgn seorg lelaki.dia pnah tny psl isu couple.sy ckp sy anti couple.trus dia snyap.tp,bila dia bosan dia sms sy..dah berbulan dah cmtu.entah la apa akn jd pd bulan2 yg berikutnya.

    ReplyDelete
  2. erkk..

    layan jee huhuhu kurang2 leh ilang bosan sme2 hohoho

    ReplyDelete
  3. hmm tu gambo u ke?twin tech?hmm cam fren je dalam frenster..tapi tak igt u guna name ape dalm frenster...
    nice blog..
    tumpang lalu ea tuan tanah..

    ReplyDelete
  4. yes..konfom org twintech ni..pape pun good luck k tuk exam..buat yang terbaik for this final sem..

    ReplyDelete