Friday, April 2, 2010

Hangit (part 2)

Selesai je si John ni ambik helmet, dengan keadaan muke yang boleh di ketogeri atau di katakan agak ketat.. Aku dengan selamber memulas trotle (tali minyak) motosikal sambil berfikir dalam kepale ~
Ermmm nak pegi Bank terus ke atau nak pegi kat Pam Minyak je ( Pam Minyak tu ade mesin kuar duit atau kata lain nye ATM) sebab lokasi kedue-due tempat ni berlainan laluan..

Sampai kat lampu isyarat aku pun semakin rungsing nak pilih jalan mana..arah kiri boleh pegi ke Bank, arah kanan boleh pegi ke Pam Minyak yang ade ATM. Dalam kusut-kusut pikir aku pilih ke Pam Minyak, sebab moto aku nih dah kurang minyak, nanti pas kuar duit boleh la jugak tambah minyak dalam Rm 1 atau Rm 2 (becakap dalam hati huhuhu)

Aku pun menungang moto menuju ke sebuah pam minyak dekat-dekat dengan simpang nak pegi seksyen 1 <---- ( aku bedal je seksyen brape hahaha) Pam minyak tu ade mesin kuar duit (ATM).

Keadaan motosikal aku sebenarnye boleh di ketogeri uzur atau kurang enak ketika memecut di tambah pulak kebocoran dekat skru buang minyak hitam tu bocor tahap cam air keluar dari paip, dengan angapan ke barang kalian kekurangan minyak hitam adalah tinggi di sebabkan faktor petame tadi dah di tambah pulak dah berape bulan aku tak pegi tukar minyak hitam atau pun tambah sikit-sikit dekat ejin motosikal tu..

Akibat dari tungangan agak kurang berpengetahuan mengenai peraturan jalan raya ( aku takde lesen, John pun 2x5 jugak cam aku ) aku memulas atau kata lain meneran trotle (tali minyak) dengan agak belebihan untuk bagi cepat sikit sampai kat pam minyak tu.

Sampai je kat pam minyak tu.

John : Lame ke kejap ??
Aku : kejap je.. bukan nye nak kne cop duit pun..

*Aku masuk je dalam bank tu.. HAH AMBIK KO !! tetulis besar-besar kat kertas putih yang di tampal kat screen ATM tu " MESIN ROSAK" Haishhhh rase cam nak rompak je pam minyak tu.. SHELL betoi laa huhuhu..

Aku pun kuar dari dalam pam minyak tu dengan muka layu lagi malas nak memandang awek keje kat pam minyak tu, terus pegi kat moto sambil John duduk muke tesenyum-senyum..

John : Hah dapat kuar duit ??
Aku : Huh tak payah tanye laa..
John  Kenape pulak ?? (sambil gelak-gelak)
Aku : Mesin rosak lerr..
John : Dah tu cam ner ??
Aku : Kene pusing balik laa pegi Bank !!
John : Hahahahah tu laa nak sangat Save minyak !!
Aku : Ko diam laaa.. Kang aku tinggal kan ko kat sini..
John : Erk ( diam tande akur )


* Sambil-sambil aku nak start motosikal aku, aku ter bau hangit..

Aku : Eh ape yang kuat sangat bau hangit ni ??
John : Tak tau, dari tadi aku duk usha bau tu.. tapi tak tau pulak datang dari mane..

*Sebelah moto aku tu ade Jeep 4x4 ( cam pajero atau pun harier)..tapi tak berape cam sebab menumpukan pada motosikal aku..

Aku : Jeep tu kot yang bau hangit. ( muke selamber )
John : Mane pulak Jeep tu yang bau hangit..
Aku : Yela tayar Jeep tu kan beso.. bawak laju-laju mesti la hangit...Tak pun ejin die yang hangit sebab jalan jauh..
John : Ko agak-agak laa nak cakap Jeep tu bau hangit..
Aku : Kenape pulak ??
John : Ko tengok laa kat lambang depan Jeep tu.. BMW  baiii..
Aku : ErkKK moto aku kah ber bau hangit ?? 


Terdiam sambil tefikir~


*Sehari di hari yang hangit huhuhu.

No comments:

Post a Comment