Thursday, April 8, 2010

Orang-orang dan kebosanaNku

Orang cakap tak perlu membiakan kebosanan menguasai diriku. Ade jugek yang cakap, aku tak perlu menggunakan keletihan sebagai penyebab untuk merasa bosan. Orang cakap tak payah pura-pura bosan dalam hidup ni kalau nak lari dari menghadapi keadaan hidup. Orang cakap lagi, aku perlu balajar dari orang-orang yang membosankan aku dan cuba mencari cara supaya dapat titik pertemuan untuk kepentingan bersama. Lagi-lagi orang cakap aku mesti beri perhatian untuk menggunakan peluang untuk melibatkan diri dengan kegiatan-kegiatan kemasyarakatan.

Kata orang lagi, dari aku duduk-duduk dan temenung serta mengharapkan sesuatu yang tak mungkin terjadi melalui pergaulan mahupun cabaran, lebih baik aku meningkatkan keperibadian yang mungkin tidak akan menyumbang kepada kebosanan orang lain sebagaimana ada sesetengah orang lain yang membosankan aku sekarang.Orang bijak pandai pulak cakap aku mesti membiasakan diri mencari sesuatu yang berguna untuk dilakukan setiap hari sebagai pelindung rasa bosan. Sekarang aku pulak yang nak tanye orang-orang yang membaca topik nih , adakah kamu bosan membacanya?? Hrmmm..
 
( petikan dari blog aku yang di tinggal kan tampa bertuan)

No comments:

Post a Comment