Friday, April 2, 2010

Hangit (part 1)

Pada satu magrib lepas aku siap-siap mandi... Pintu bilik aku kene ketuk, die punye ketuk macam nak bagi pintu bilik aku tecabut pulak tu.. Haishh mau makan penampar ke ape ??

Aku yang baru je kuar dari tandas dengan kadar segera pegi bukak pintu.. Tengok-tengok si John (bukan name sebenar) duk tepakcak kat depan bilik aku..

Aku : Hah pe hal John ?? (sambil tangan gosok-gosok rambut basah dengan kain tuala)
John : Weh meh pinjam moto sat (kejap) nak pi kedai beli barang..
Aku : Alaaa pegi same-same laaa.. Nak save minyak ni.. Minyak nak kering tu..
John : Ish kedekut betul ko dengan aku sekarang (rungut John) bukan nak pi mana pun.. Beli barang je kat     kedai bawah..
Aku : Kita pegi sama-sama laaa.. Aku ingat nak kuar duit sekali..
John : Yela-yela (muke dah muncung-muncung hahahaha)




                                                    * Nadi pengankutan utama aku kehkehkeh



Pas aku siap-siap, Aku pun bergerak laa ke motosikal yang di parking kat bawah blok..

Aku : Haishh lambat la pulak Dr.Romzi (name samaran manja John) nih turun.. Ni daa 2 minit aku panaskan ejin moto, aku nak save minyak nih..

*Selang lagi 2 minit kemudian..

Aku : Aik ko nak pegi mane siap dengan helmet ni John??
John : Laaa tadi cakap nak pi kuar duit !! mesti ar pakai helmet !!
Aku : Eh eh aku tak cakap pun nak pegi kat bank.. aku nak pegi kat ATM (mesin kuar duit) dekat sebelah kolej ni jee..  ( sambil gelak bedekah-dekah nak tekeluar air mate)

John : Ko ni memang taik tul laa.. Tadi bukan nak cakap kuar duit kat kolej sebelah.. Adoihh pening betoi !!

Aku : Dah-dah pegi letak balik helmet tu.. (sambil muke tersenyum)

*Selang 1 minit kemudian, John pun naik motosikal aku dan aku menungang motosikal menuju ke kolej sebelah.

Aku : Ko tungu moto jap. Aku nak kuar duit jap..
John : Kuar banyak-banyak sikit !!

*John tak tau pun aku nak kuar 20 ringgit je pun sebab tu je yang ade huhuhu.. Sampai-sampai kat mesin ATM tu.. Nahh !! Ambik ko, tertulis kat mesin tu "MESIN INI KEHABISAN WANG KERTAS 10 RINGGIT"

Aku : Ermm jom balik bilik jap.. (muke cover sambil senyum-senyum)
John : Kenape pulak ?? kan nak pegi kedai beli barang..
Aku : Alaaa balik bilik jap je.. Tetinggal barang laa..
John : Tinggal ape ?? Kad bank ke ??
Aku : Bukan laa.. ko ikut je laa.. huhuhuh

*Sampai kat bawah blok hostel aku..

Aku : Ko naik atas amik 2 helmet tau !! 2 helmet.. Jangan tanye kenape !! ( muke cover sambil nak tersenyum-senyum)
John : Haishhhhh PENING KO NIH !! tadi daa elok-elok aku pakai helmet suh simpan.. ni suh ambik balik.. (muke muncung)
Aku : Alaaa ko ambik je laaa.. ( dalam ati keh keh keh)

No comments:

Post a Comment