Thursday, December 15, 2011

Lari dari kerja~

Sebenarnye aku malas nak menaip ni, kalau la beguling kat bawah kipas siling waktu-waktu panas ni memang tak terucap nikmat die tu (hahahaha).

Tapi kalau asik layan malas je memang tak begerak la sehari. Makan malas, mandi malas, kot-kot laa kalau ada orang bagi duit suruh tadah tangan pun malas memang parak sangat daa tu ( elok bakor je umah tu, kalau tak lari jugak memang malas tak tau nak cakap ape).


Tak pela nak update blog punye pasal aku ketepikan suiz ( erkk ejaan betul ke ?? ) kipas, tv ngan bantal.


Aduh dah nak dekat setahun jugak laa aku wat kerja pelik-pelik ni, tapi yang tak syok memang tak syok langsung, tak syok bila satu sen duit pun aku tak dapat kumpul. Mane pergi duit-duit tu ???


Orang tua-tua selalu pesan simpan duit dan jangan membazir, pesan tu memang betul dan sangat betul kalau tak membazir, tapi kalau simpan duit untuk ape ? waktu susah ? waktu terdesak ?

Erkk bagi aku simpan duit tu betul memang penting tapi terdetik persoalan yang datang dari kepale aku time aku tengah menaip ni...

*Adekah menyimpan tu memberi satu kepuasan untuk tengok digit-digit perpuluhan  yang tertera kat buku bank.

atau pun....

*Menyimpan duit tu menjadi satu pencapaian sekirenye nilai yang terkumpul pada baki akhir dalam buku bank tu banyak ( konon-konon beribu-ribu=ribu ringgit laa)
 

kalau laa aku ade duit dalam bank masa ni, aku pun jawap dengan selamber 2 persoalan aku sendiri tadi...

*satu kerpuasan kalau aku dapat beli mende yang aku suka (hahahah gelak sedih sebenornye bile terpikir kehendak melebihi penawaran/simpanan )

*satu pencapaian yang terbaik kalau aku dapat pusing dunia naik bas loceng (bas berenti-bereti) leh tengok leh rase tempat orang lagi dekat.. ( hurmm angan-angan je laaa kalau tak beduit kata si labu kepada si labi)

Eh ??

Jadi bile aku sedang asik menaip ni aku pun tetengok jam, ni  baru pukul 4 petang, buruh cam aku sepatut ada kat site lagi tengah bancuh simen barang kali bukan duk ngadap laptop cam pekerje bank yang sibuk mengire utang-utang orang, sibuk mengire bunga-bunga untuk untung bank, tak pun dah tengah sibuk nak puchcard abis keje.




Ape aku wat ni ???)


*diam-diam sudohhh (lari balik umah hahahaha)


P/S: buang kan KALAU tu KALAU nak mende kite nak.



P/S (Labu dan Labi )  :  cakap je lebih kerja pun setengah ari dah lari balik  nak simpan duit~   beli beras ujung bulan boleh laaaa   (hahaha)




No comments:

Post a Comment