Wednesday, May 12, 2010

Kecewa itu Guru~

Jika seseorang datang membuat kita kecewa, jadi dia adalah "guru" yang hendak mengajar kita erti sabar.. Begitu jugak dalam kehidupan seharian, kecewa melakukan sesuatu tugas atau kerja.. Jika kita rasa kita sedang di kecewakan, itu menunjukkan kita sedang belajar untuk membina sikap tidak terlalu menharap atau pun berputus asa selepas belaku sesuatu pekara yang gagal di lakukan dari tugas lect bagi tak pun kerja yang bos bagi.


Begitulah seterusnya dalam apa jua situasi dan masa tak kira kat mana skali pun, hakikatnya kita semue sedang belajar dan dididik dalam sedar tak sedar.


Apakah sebenarnya yang menjadi "tujuan" di sebalik pelajaran-pelajaran yang datang dalam hidup kita ?? (hurmmm pikir jap huhuhuh) Tujuan utama munkin untuk mengubah kita bagi yang sedar akan hikmah di sebalik kejadian.

"Orang yang bejaya atau orang yang sedar akan hikmah di sebalik kekecewa atau kejadian yang tak seperti yang di harapkan adalah orang yang berjaya menukar elemen negatif menjadi positif"


* Heh ko tunggu la result exam kuar bulan depan.. jangan cakap jee lebih kat sini nanti kalau ade subjet yang kantoi, ko ingat-ingat laaa tukarkan elemen2 negatif positif yang ko taip tu.. keh keh keh 
( cakap kat diri sendiri) 

No comments:

Post a Comment